En els pròxims mesos, Ontinyent comptarà amb una nova estació d'autobusos, que finalment estarà situada al costat del centre de salut de l'avinguda Albaida. Segons ha pogut saber aquest periòdic, ja s'ha aprovat el projecte definitiu, que constarà d'una coberta i aparcament amb capacitat per a cinc autobusos i zona d'espera per als viatgers. Amb aquest projecte es pretén pal·liar l'actual precarietat quant a les zones per a albergar als autobusos i la falta de comoditat per als passatgers.
L'estació comptarà amb una coberta dissenyada per l'arquitecta ontinyentina Silvia Párraga, que també va ser en 2018 codirectora del projecte d'espai lliure en el marge dret del riu Clariano (entre el pont de Paduana i el Molí Descals) i també de la reurbanització de la plaça de l'Ajuntament de Bocairent.
La previsió és que, per a finals de l'estiu, l'obra puga estar finalitzada i a partir d'aqueix moment, tant els autobusos de línia com els que circulen ocasionalment o viatges concertats puguen ja utilitzar-la.
Encara que al principi es va valorar la possibilitat d'instal·lar la nova estació en la parcel·la que està situada entre l'antiga Mesta i el recinte firal, finalment els informes tècnics han determinat que el lloc apropiat és la primera safata del propi recinte, paret amb paret amb el centre de salut, un lloc de fàcil accés tant per als autobusos com per als viatgers.
Es pretén que siga una estació lleugera, versàtil i que ajude a fomentar l'ús de l'autobús com a mitjà de transport. A més, el projecte s'emmarca dins del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible.
La coberta té un cost de 40.000 euros (48.000 amb IVA), per la qual cosa es pot adjudicar de manera directa, la qual cosa agilitarà els tràmits. A més, està inclòs dins del Pla Tornem Junts, que incloïa un apartat per a la contractació d'obres i serveis que no excediren els límits dels contractes menors. D'altra banda, es calcula en 30.000 euros el cost de l'asfaltat i pintat de la zona.
Una vegada construïda l'estació, dependrà de les companyies la possibilitat d'instal·lar algun sistema de venda telemàtica de bitllets.
Segons explica l'arquitecta responsable del disseny de la marquesina, aquesta s'ha dissenyat “a base d'una successió de sis pòrtics metàl·lics a diferents altures que permetrà al mateix temps conjugar les dues escales, la dels viatgers i la dels autobusos”. Afig Silvia Párraga que s'ha afegit “una estructura reglada que amb un subtil joc situa la recepció en el punt més baix que fa al passeig, mentre que l'entrada de la part dels autobusos des del recinte firal, on es va guanyant en altura i també compta amb una zona d'espera a l'ombra sense estar envaïda pels cotxes en la part posterior”.
Per a la dissenyadora del projecte, “aquesta idea ve reforçada amb uns paviments relacionats amb les geometries de la marquesina, la qual cosa produeix una gradació que va des de la reserva de l'espai per als vianants amb més densitat de color, cap a la zona del trànsit rodat”.
Completen el disseny grans blocs de formigó que funcionen com a espai de reunió, amb seients individuals i multiusuaris en els en els quals ha prevalgut l'accessibilitat i la flexibilitat d'ús.