La Fira Internacional de Turisme, FITUR 2022 que, organitzada per IFEMA Madrid, celebrava des del passat dimarts, 19 de gener, una especial edició en clau de recuperació, va tancar ahir les seues portes amb un balanç de resultats que fica de relleu "l'esforç de tota la cadena de valor de la indústria turística per a generar noves oportunitats i afrontar 2022 amb sòlides expectatives en les quals assentar l'esperada reactivació", destaquen des de FITUR. 
Una edició "crítica per recuperar els nivells de negoci i activitat, que ha situat Madrid en el punt neuràlgic de tota la comunitat turística internacional", afigen. I és que les xifres de FITUR 2022 han superat totes les expectatives inicials. Per un costat, la participació professional en les seues tres primeres jornades, que s'ha elevat a 81.193 assistents de 127 països, duplicant les dades de l'edició de 2021, a les que se sumen les visites al públic en els dies de cap de setmana que, a falta del tancament d'ahir, s'estimen en unes 30.000 persones, congregant per tant una xifra global de 111.193 assistents. En referència a l'àmbit digital, també registra xifres rècord. 
En este sentit, la plataforma FITUR LiveConnect, que ha complementat la fira amb un format híbrid de major abast temporal i geogràfic, comptabilitza a 33.286 registres, un 10% per damunt de les primeres estimacions. Així mateix, ha crescut en un 90% el tràfic a la web de FITUR, fins arribar als 150.000 usuaris únics, el doble que 2021. 
La resposta d'empreses, països i destins ha sigut "excel·lent" i mostra igualment una tendència creixent en el que es referix a representació arrimant-se a les xifres de les millors edicions de FITUR. Així ho manifesten els 6.933 participants de 107 països reunits a FITUR 2022, 600 expositors titulars i la representació oficial de 70 països, liderada per República Dominicana que este any i baix l’eslògan 'Lo tiene todo', ha fet un extraordinari desplegament de recursos i activitats com País Soci FITUR. 
Tot este moviment d'arribades a FITUR ha generat un impacte en l'economia madrilenya de prop de 150 milions d'euros, segons ha anunciat la presidenta de la comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso. Així mateix ha comptat amb un fort suport institucional, amb la presència de Ses Majestats els Reis d'Espanya, així com del president del Govern d'Espanya; ministres de Turisme de 21 països i quatre delegacions, set ministres espanyols, presidents, consellers de Turisme de totes les comunitats autònomes i alcaldes de diferents localitats.