L’Ajuntament d’Ontinyent ha destinat 900.000 euros al bieni 2020/2021 a accions de promoció directa del comerç, servei i hosteleria local. Així ho destacava aquest dilluns el regidor de Promoció Econòmica, Pablo Úbeda, coincidint amb el Dia del Comerç Local designat per la Generalitat Valenciana. Una data en la que el regidor recordava que “més enllà de gestos, el que és necessari per donat suport als establiments son les accions concretes, i en això a Ontinyent hem fet un especial esforç durant estos dos anys de pandèmia”, manifestava.
En aquest sentit, Úbeda recordava que el Consell Econòmic i Social destina cada any aproximadament la meitat del seu pressupost a accions com ara Ontinyent al carrer, la Fira de Tendes, Tapes i Rock o la campanya Ontinyent Il·lusiona, un esforç inversor que en aquest bieni ha tingut un reforç extraordinari amb la campanya de xecs consum posats en marxa per fer front als efectes de la pandèmia “que segons les estimacions realitzades, ha convertit cada euro públic en quasi 4 als establiments participants, de manera que els 730.000 euros que es van destinar a les 3 tandes de xecs emesos entre 2020 i 2021, suposaria un impacte de més de 2’7 milions d’euros”, destacava.
El regidor feia estes declaracions en una jornada en la que duia a terme una reunió de treball amb representants de les associacions Comerç IN, SOC i ACIS Sant Rafel, per tal d’avançar en en els preparatius de les properes d’accions d’impuls al sector, de cara a la tardor i les festivitats nadalenques. Les associacions també se sumaven a la celebració del Dia del Comerç Local i reivindicaven junt al regidor “la qualitat dels establiments d’Ontinyent, tant pel que fa a comerç de proximitat per al veïnat del municipi com quant a comerç d’atracció, amb tota mena de serveis i establiment a disposició de les persones d’altres localitats dels voltants”.