El ple del Consell ha aprovat el projecte de Decret pel qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió directa  d'ajudes urgents a persones treballadores en règim d'autònom que desenvolupen la seua activitat en la Comunitat Valenciana i s'han vist afectades per la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19.
L'impacte que està tenint aquesta situació d'excepcionalitat obliga al fet que les administracions públiques, en l'àmbit de les seues competències, adopten amb la màxima celeritat aquelles mesures tendents a pal·liar els efectes que està patint la nostra societat.
La ràpida paràlisi de l'activitat que està afectant amplis sectors de l'economia fa necessària l'adopció de mesures que atenuen els efectes de la brusca disminució d'ingressos d'aquells subjectes econòmics més vulnerables.
Un dels col·lectius que més pot patir aquesta crisi i que constitueixen la major part del teixit empresarial valencià, són els treballadors i treballadores autònomes que s'han vist obligades a suspendre la seua activitat.
En total, la Conselleria d'Economia Sostenible preveu destinar 57,5 milions d'euros a aquestes subvencions amb les quals es busca atenuar els efectes de la brusca disminució d'ingressos en els sectors econòmics més vulnerables

Ajudes de 1.500 euros
D'aquesta manera, la Conselleria d'Economia Sostenible, a través d'aquest Decret, oferirà subvencions directes a les persones treballadores en règim d'autònom que desenvolupen la seua activitat professional en la Comunitat en algun dels sectors afectats per la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19.
Les ajudes seran tramitades per Labora Servei Valencià d'Ocupació i Formació i ascendiran a 1.500 euros en el cas de negocis que hagen hagut de tancar i de 750 euros per als quals no havent sigut obligats a tancar, hagen patit disminució ingressos en les condicions que estableix el Reial decret.
El termini per a la presentació de sol·licituds s'iniciarà a les 9.00 hores del dia 8 d'abril de 2020 i finalitzarà a les 9.00 hores del dia 4 de maig de 2020. La sol·licitud es presentarà de manera telemàtica a través de la pàgina de Labora.
Per a la tramitació s'haurà de disposar de signatura electrònica avançada amb un certificat admés per la seu electrònica de la Generalitat (https:// sede.gva.es).

PROCEDIMENT ESPECIAL DE SOL·LICITUD TELEMÀTICA
Amb la finalitat d'evitar la saturació de les xarxes i servidors de la Generalitat davant la previsió del gran volum de sol·licituds de les ajudes extraordinàries a persones treballadores autònomes el procediment de sol·licitud es desenvoluparà en dues fases.
Una primera fase en la qual els interessats presentaran únicament l'imprés de sol·licitud abreujada, un document senzill, amb pocs camps, la presentació dels quals donarà al sol·licitant un número d'expedient i data i hora de presentació. Aquesta serà la data i hora de criteri per a la concessió si en la segona fase la documentació es presenta completa i no és necessari requerir. Amb aquesta presentació de sol·licitud abreujada, el sistema informàtic assignarà a cada interessat un dia i franja horària per a completar la sol·licitud.
En la segona fase, en el dia i hora assignada els interessats completaran la sol·licitud amb la resta de dades necessàries (les dades de la sol·licitud abreujada es bolcaran automàticament pel sistema) i la documentació preceptiva segons el decret de convocatòria.
Si en aquesta segona fase es completa correctament la sol·licitud, la mateixa s'entén presentada en el dia i hora de la presentació en primera fase.
En cas que algun interessat, per qualsevol motiu, present la documentació en un moment posterior al de la cita, la mateixa serà acceptada, però la data de criteri serà la del dia i hora en què es complete la documentació. Igual en cas que siga necessari requerir als interessats, es prendrà la data d'esmena, és a dir, quan l'expedient estiga complet.
D'aquesta forma, la presentació inicial a les 9.00 hores del dia 8 d'abril, moment de màxima afluència de sol·licituds, serà sobre un model de document abreujat que requereix menys recursos de xarxa i la presentació de la documentació que sí que exigeix un consum important de xarxa, es farà de manera escalonada.
D'altra banda, destacar que el començament del termini a 9 del matí s'ha previst per a evitar que qualsevol fallada en els sistemes, no desitjat en cap cas, perjudique els sol·licitants i els obligue a romandre al capdavant de l'ordinador des de les 00.00 hores durant tota la nit fins que es poguera solucionar l'incident. A les 9 del matí el personal de la DGTIC estarà “de guàrdia” per a solucionar qualsevol incident, encara que amb aquest sistema de doble sol·licitud no es preveu que n'hi haja.