Indignats amb Renfe i altres moviments en defensa del tren han valorat com a "decebedora" la resposta que el Defensor del Poble ha donat a la queixa i suggeriment que li van enviar a la fi de 2019 junt a milers de signatures d'usuaris que pateixen les incidències del tren diàriament.
Explica la plataforma que la resposta va arribar en maig, per mitjà d'una carta en la qual el Defensor del Poble explicava que Renfe estava posant solució als problemes "de manera gradual, una resposta que estem cansats d'escoltar", detallen des dels moviments en defensa del tren.
Afegeix Indignats amb Renfe que "ens causa estranyesa i perplexitat aquesta resposta, atès que en la mateixa web del defensor del poble el transport és considerat un servei essencial i posa èmfasi en les zones despoblades, com és el cas de l'interior del nostre territori".
Critiquen les plataformes que "actualment Renfe no vela per la salut dels seus usuaris", al mateix temps que critiquen que en les seves compareixences davant el Congrés i el Senat el Defensor del Poble no haja fet cap menció a les manques ferroviàries, "la qual cosa ens fa pensar que, lluny d'estar amb el poble, el Defensor s'ha posat del costat de Renfe".

"Vergonya que no recuperen les freqüències"
Les plataformes Indignats amb Renfe i Trens Dignes al Maestrat han criticat durament "l'abandó de la mitjana distància. És una vergonya que mentre treballadors i estudiants tornen a la normalitat, Renfe i el ministeri de Transports no recupere les freqüències habituals i repetisquen el concepte de "recuperació gradual".
Línies com València-Vinaròs-Tortosa, Saragossa-Terol-València, Madrid-Cuenca-València han vist reduïts els seus serveis un 50%. Dins de les línies que no han pogut recuperar la freqüència també està la que uneix Alcoi i Ontinyent amb Xàtiva i València, una línia que actualment només ofereix dos trens per sentit, la qual cosa entenen des de la plataforma que dificulta el seu ús. A aquesta escassa freqüència, just la meitat de la qual oferia abans de la pandèmia, s'uneix la previsió de supressió del servei durant octubre per obres en el tram entre Benigànim i Xàtiva.
Respecte a Rodalia, des de les plataformes denuncien que les aglomeracions als trens i andanes són freqüents i demanen limitar al 50% la capacitat dels trens de rodalia i augmentar les freqüències per a compensar la disminució de places per tren.
Des de les plataformes no descarten acudir a instàncies superiors, apunten.